joi, 18 decembrie 2008

Pregatiti pentru Dakar 2009


Mani va reveni in cel mai dificil rally-raid al lumii cu ocazia editiei din 2009. Aventura va incepe pentru pilotul satmarean, ca si pentru alti aproximativ 1000 de concurenti, pe 2 ianuarie in Buenos Aires.

In urma cu doi ani, cand avea doar 22 de ani, Mani Gyenes se pregatea pentru primul sau Dakar, era vorba de editia din 2007. A incheiat acel raliu pe locul noua la categoria debutanti si pe 46 in clasamentul general, iar dupa intoarcerea in Romania si-a fixat ca obiectiv revenirea in Africa pentru a-si imbunatati performanta. Din pacate, in 2008 raliul, care a imprumutat numele capitalei statului Senegal, a fost anulat din cauza amenintarilor teroriste si organizatorii au acceptat oferta venita din America de Sud, mutand cel mai dificil raliu din lume in Argentina si Chile.
Astfel, cea de a doua participare a lui Mani in Dakar este inconjurata de multe necunoscute avand in vedere ca se va desfasura pe un teren diferit de cel din Africa de Nord-Vest, se va trece prin Patagonia, vor fi traversati de doua ori muntii Anzi si se va concura in desertul Atacama.
Startul editiei din 2009 a raliului Dakar, care pentru prima data in istoria sa de peste 30 de ani paraseste Africa, este programat pe 2 ianuarie in Buenos Aires, urmand ca in prima proba speciala sa se porneasca pe 3 ianuarie tot din capitala Argentinei. Cele 542 de vehicule inscrise in raliu (235 motociclete, 29 quaduri, 194 automobile, 84 camioane) vor avea de parcurs pana pe 18 ianuarie 9.574 km, 5.652 km din acestia reprezinta numarul total al probelor speciale.
Ca si in Raliul Faraonilor, cea mai dificila etapa din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Mani Gyenes va concura pentru Vectra Racing Team, echipa care are sediul in Brasov si ai carei piloti sunt: David Casteu (locul 2 in Dakar 2007), Frans Verhoeven, Francisco Lopez, Marcel Butuza, Romeo Duicu, Phillipe Cottet.

Mani Gyenes (numar de concurs 49, motocicleta KTM 690 Rally):
“Ma bucur ca reusesc sa merg in aceasta editie a Dakar-ului pentru ca mutarea in America de Sud a dus la cresterea bugetului necesar si este foarte greu sa ajungi in cel mai dificil raliu al lumii. Dezamagirea suferita anul acesta, cand s-a hotarat anularea editiei 2008, inca exista mai ales ca acea decizie a dus ulterior la mutarea raliului pe un alt continent. Colegii din Vectra Racing, David Casteu si Frans Verhoeven care au mai multa experienta in rally-raid avand in vedere ca pana in urma cu cateva luni au fost piloti de uzina KTM, ne-au ajutat sa ne pregatim pentru noile suprafete de rulare. Dar pana nu vom ajunge in Argentina este foarte greu sa dai un pronostic asupra locului pe care vei termina. Raliul si-a pastrat reputati de cel mai dificil din lume si ma astept sa fie o editie mult mai grea decat cea din Africa din 2007. Sper sa ajungem toti cu bine la finis si sa fim feriti de probleme tehnice.”

Niciun comentariu: